תזונה מותאמת אישית לפי מבנה גוף ואורח חיים



כל אחד מהמסלולים ניתן להתאמה לקהלים בעלי צרכים שונים

הרזיה וחיטוב

NPA – FIT & EAT תתפור לכם תוכניות אימונים בהתאמה אישית, פרופיל תזונתי אישי ושינויים ממשיים בתבניות החשיבה המקובלות. בקיצור, שינוי באורח החיים המוכר לכם עד כה.
רק השינוי המערכתי בשלושת המימדים- הפיזיולוגי, התזונתי והמודעות המנטאלית, יאפשר את השינוי המיוחל – הצלחה לאורך זמן.

ספורטאים – מקצועיים וחובבניים

NPA PRO – הכנה לתחרויות ספורט
ייעוץ אישי המתמקד בהכנה לתחרויות ספורט, מיועד לספורטאים חובבים או מקצוענים המעוניינים לשפר את יכולותיהם ולעלות את רמת המוכנות לקראת יעד מסוים או אירוע ספורטיבי.
בכל ענף ספורט נדרשים הספורטאים לפיתוח רכיבי כושר שונים ותזונת ספורט המושפעת ישירות מאופי המאמץ הנדרש. לדוגמא, ריצה מכתיבה ירידה במשקל, שחיה מצריכה אחוז שומן אופטימאלי על מנת לשמר ציפה, רוכבי אופנים זקוקים לשיטות אימון שונות לחלקי גוף שונים וכו'.
ההכנה לקראת התחרות כוללת בניית תוכניות אימון ייעודיות, בניית תפריטים, התאמת תוספי תזונה (על בסיס בדיקות הדם) בהתאם ליעדים שהוגדרו.

ד"ר שון פורטל, מתמחה בבניית תוכניות אימון ותזונה להכנת ספורטאים העוסקים בענפי הכוח והכדור כגון: פיתוח גוף, מקצועות קרב, משחקי כדור, וכן במקצועות סבולת שונים: שחיה, רכיבת אופנים, טריאתלון, ריצות בינוניות וארוכות, מרתון, אולטרא מרתון, איש ברזל ועוד.

בין לקוחותינו בתחום הספורט המקצועני:
• קבוצות ריצה
• קבוצות רכיבה
• נבחרות שחיה
• קבוצות ספורט מובילות בתחומי האולטראסבולת והתריאתלון
• נינה פקרמן אלופת העולם לשנת 2010 בתחרות איש הברזל – קישור לסרטון אימון +טלויזיה
• נבחרת ישראל הצעירה בכדורגל
• משחקי כדור

נשים בהריון ואחרי לידה

NPA MATERNTY – נשים הריוניות ולאחר לידה
פעילות גופנית במהלך ההיריון מסייעת לשיפור היציבה, לתפקוד מערכת העיכול, להפחתת כאבי גב, למיתון העלייה במשקל, להפחתת ההתכווצויות והבצקות ברגליים וכמובן לתחושה כללית טובה ולכושר גופני טוב. זאת ועוד, פעילות גופנית מסייעת ללידה קלה יותר ולחזרה מהירה למצב הגוף לפני ההיריון.

בתקופה זו חשוב להתאים את העומס, מנח הגוף והתרגילים השונים לחודשי ההיריון השונים ולמצב בריאותה של האישה, תוך דגש על שמירת בטיחות העובר ואימון יעיל.
כמו כן ניתן לשלב בנית תפריט תזונה מותאם המספק את כל התנאים להתפתחות תקינה של העובר ולהריון בריא יותר.

אוכלוסיות מיוחדות

שיקום ואוכלוסיות ייחודיות NPA CARE
יעוץ אישי שמטרתו התאמת תוכנית אימון ותזונה נכונה לצרכי שיקום וטיפול במגוון מצבי חולי כרוניים כגון: יתר לחץ דם, מחלות לב ודרכי הנשימה, סוכרת, כולסטרול ושומני דם, אוסטיאופורוזיס, סרטן, תת פעילות של בלוטת התריס, אסתמה ועוד. מחלות אלו הן הגורם המרכזי לכ- 59% ממקרי התמותה והתחלואה בעולם ול- 46% מנטל התחלואה העולמי.

פעילות גופנית לצרכי שיקום מסייעת להחלמה ולהתאוששות ממחלות וממצבים קליניים שונים, והיא הרפואה המניעתית הטובה ביותר לשיפור בתוחלת החיים ואיכותם.
מחקרים מוכיחים שפעילות גופנית סדירה משפרת את איכות החיים במקרים רבים בדומה לאפקט המתקבל מטיפול תרופתי וללא תופעות הלוואי.
תוכניות האימון ב NPA CARE נבנות באופן אישי בהתאם למצב המטופל על פי המלצות ארגוני בריאות בינלאומיים ספציפיים כגון: American College of Sport Medicine, American Heart Association ו- American Dietary Association.

ילדים ונוער

NPA YOUTH – ילדים ובני נוער
יעוץ להורה ולילד שמטרתו הקניית כלים לפיתוח אורח חיים בריא ומאוזן. מחקרים מראים כי הילדים ובני הנוער בימינו מנהלים אורח חיים יושבני הכולל שעות צפייה רבות מול מסך, לצד הרגלי תזונה ירודים הכוללים צריכה מוגברת של מזון עתיר שומנים, משקאות ממותקים וממתקים. מרבית הילדים הסובלים מעודף משקל יסבלו בבגרותם מיתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, סוכרת או מחלות לב בנוסף לדימוי עצמי נמוך ובעיות חברתיות. פעילות גופנית מגיל צעיר חיונית למניעת עודף משקל והתופעות הנלוות אליה.

ההנחיות לפעילות הגופנית הניתנות בייעוץ משתנות בהתאם לתחביבי הילד והעדפותיו, מצבו הבריאותי, מבנה גופו ועוד. התוכנית משלבת חינוך תזונתי לבניית תפריטי תזונה המותאמים לצרכי הילד, אשר מספקים לו את כל התנאים לגדילה תקינה ומאפשרים הקניית הרגלים לחיים בריאים. כמו כן, ההורים יקבלו הדרכה תזונתית באשר לאופי הקניות הדרושות, תחליפי מזון, חטיפים מומלצים, מתכונים פשוטים, ויודרכו כיצד לא ליצור אנטגוניזם לתהליך בקרב הילד ("חוקי עשה ואל תעשה") בהיבט התזונתי והפיזי.

בני הגיל השלישי

NPA GOLD – בני הגיל השלישי
יעוץ אישי שמטרתו התאמת תוכנית תזונה ופעילות גופנית המסייעים להאטת תהליכי ההזדקנות והידרדרות התפקוד הגופני.

מאחר והנחיות האימון לקבוצה זו שונות מכלל האוכלוסייה בשל משתנים של עומס, זמן האימון, תוכנית האימון וזמני המנוחה, יש חשיבות גבוהה להתאמת תוכנית האימונים למצב של כל מתאמן מתוך הכרות עם מצבו הבריאותי והגופני של המתאמן. התוכנית התזונתית והפיזית מתייחסות למצב הבריאותי ומותאמות למניעה וטיפול בבעיות האופייניות לגיל כגון מניעת דלדול העצם (אוסטיאופורוזיס), דלדול מסת השריר (סרקופניה), עודף שומני דם וכו', ומתמקדת בשיפור ביצוע מטלות יומיומיות, הפחתת עייפות והעלאת רמת האנרגיה.

 

פגישה ראשונה: הסברים והנחיות

אורכה של הפגישה הראשונה 60 דקות. הפגישה כוללת תשאול מעמיק וניתוח הרגלי אכילה ופעילות גופנית, שקילה ומדידות היקפים*, לאחר מכן, הסבר מקיף על "שיטת NPA – שינוי בשלושה מימדים, הגדרת יעדים לתהליך לצורך תאום ציפיות ריאליות.

לפגישה הראשונה יש להגיע כאשר בידכם:
• בדיקות דם עדכניות הכוללות רמת סוכר, פרופיל השומנים, ויטמינים (12,B- חומצה פולית) ברזל ופריטין. תפקודי כבד, אנזימים והורמונים שונים. לקבלת פירוט המדדים עבור רופא המשפחה ניתן לשלוח מייל לכתובת הבאה:  info@s.portal.co.il
• בדיקות נוספות (במידה ויש) כגון: בדיקות מאמץ (ארגומטריה), צפיפות עצם או סיכומים אורטופדים במקרה של פגיעות עמוד שדרה או מפרקים.
• רישום יומן אכילה המתעד 5 ימים מלאים כולל סוף שבוע- להורדת הקובץ לחץ כאן.

הערות
*על מנת לאפשר מדידה מדויקת- אין לאכול ו/או לשתות קפה 3 שעות לפני הפגישה (ניתן לשתות כוס מים לשעה) וכמו כן להימנע מאימון 6 שעות קודם השקילה.
*הבדיקה כוללת גם מדידת היקפים (ירך, אגן ובטן) והיא מתבצעת על גוף חשוף או טייץ.