למרות שנרשמת ירידה בצריכת הבשר כחלק מטרנד הבריאות, רובנו עדיין לא מוותרים על המנגל המסורתי ביום עצמאות. אז הנה כמה נקודות למחשבה וטיפים למנגל בריא:

  1. הקפידו לצלות את הבשר בטמפרטורות נמוכות ולא על אש גלויה. מחקרים הוכיחו כי החלבון החרוך בבשר עלול להיות מסוכן ולעודד תהליכים סרטניים. העדיפו לצלות הנתחים על גחלים שכבר האפירו ולא על אש גלויה המגיעה לטמפרטורות גבוהות. במידה והבשר השחיר, הקפידו להסיר את החלקים הללו.
  2. גם פחמימות שנחרכות הן עסק מסוכן! תגובת חימום הסוכר/הפחמימה גורמת ליצירת אקרילמיד – חומר הנחשב כמסרטן ורעיל ולכן יש להפחית מזונות קלויים ככל שניתן.
  3. העדיפו נתחים רזים של בשר (חזה עוף / הודו / סינטה / כתף בקר טחון במקום). תוכלו להשרות אותו לילה במרינדה פשוטה של סויה, שום, שמן זית, מעט סילאן, חרדל, מלח ופלפל וליהנות מבשר עסיסי. אם לא בא לכם על נתח רזה, ביחרו את הנתח שאתם אוהבים והתמקדו בו. עדיף שתאכלו אותו על פני אין סוף מאכלים אחרים כפיצוי על כך שנמנעתם מלאכול את מה שאתם באמת אוהבים…
  4. ירקות וסלטים דלי שומן – חובה לשלב ירקות במנגל! אפשר שיפודי ירקות (פטריות, שרי, פלפלים),  אפשר להניח ירקות שלמים ליד הבשר (פלפלוני טינקרבל, פרחי כרובית ו/או שעועית ירוקה רחבה שהורתחה לפני כן במים מלוחים לדרגת אל דנטה). מומלץ כמובן מגוון של סלטים דלי שומן. כדי שהירקות יצאו טעימים במיוחד, מומלץ להניח אותם במשרה שהכנתם לבשר (בסעיף הקודם).
  5. דגים על הגריל זו תמיד חגיגה! הניחו פילה דג על נייר אפיה, תבלו בלימון, מעט שמן זית, שום, מלח ופלפל. ניתן להוסיף עגבניות שרי חצויות ו/או וטבעות בצל. סיגרו והניחו על הגריל. שוב, הקפידו על טמפרטורות נמוכות…
  6. צמחוניים? אל תשארו בבית…הכינו שיפודי טופו או סייטן. תבלו והכינו כמו הבשר (ראו מתכון למעלה)
  7. שתיה – העדיפו מים והמעיטו במשקאות דיאטטיים או קלים. מומלץ להוסיף פלחי לימון ועלי נענע למים לשדרוג הטעם. בנוגע לאלכוהול, הקפידו על מינונים ונסו לקזז עם פחמימות מלוחות או מתוקות במידת הצורך.
  8. קינוח – תמיד מומלץ להכין סלט פירות עשיר או להכין שיפודי מלון ואבטיח שחותכים לעיגולים בכף גלידה. אם הולכים על קינוח, מומלץ להתמקד באכילת בשר רזה וירקות ולוותר על הפחמימות (לחם, תפוחי אדמה ועוד).
  9. שימרו על סדר אכילה גם במנגל. התחילו בשתיית שתי כוסות מים, המשיכו בסלטים וירקות, משם לבשר וסיימו, אם חייבים, בפחמימות. כך תשמרו טוב יותר על רמות סוכר מאוזנות בדם ותצמצמו חשקים לעוד פחמימות ולמתוקים.
  10. השתדלו להימנע או להמעיט בלחם ובתוספות. בשר עם ירקות וסלטים עושה את העבודה מצוין גם בלי לחם ואף מאריך את תחושת השובע. נ.ב – מומלץ לא לשבת קרוב לגריל כדי שלא לנשנש ולאכול יותר בלי להרגיש….

בברכת עצמאות שמח:)

print

השארת תגובה