מעבר לטעם הנפלא ולמראה היפהפה של הפרי העונתי הזה (המגיע לבקר אותנו אחת לשנה לתקופה קצרה), הוא גם עשיר ביתרונות בריאותיים רבים וחשובים:

נבחרת של רכיבים תזונתיים הדובדבנים עשירים ברכיבים תזונתיים כדוגמת אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון), סיבים תזונתיים, ויטמין C, ויטמין A, מגנזיום, אשלגן ובטא קרוטן.

  • מקטינים את הסיכון לחלות בסרטן ושורה של מחלות נוספות דובדבנים עשירים בויטמין C, בטא קארוטן, אנתוציאנין ו- Queritrin, הפועלים בסינרגיה ויכולים להקטין את הסיכון לחלות בסרטן. חומרים אלה הפעולים יחדיו, מסייעים במניעת ובתיקון הנזק הנגרם לתאי הגוף על ידי רדיקלים חופשיים. האנטיאוקסידנטים המשתחררים בעת אכילת דובדבנים, מסייעים 'להילחם' בכל התאים הסרטניים בגוף.
  • מסייעים בהאטת הזדקנות העור עשירים באנטיאוקסידנטים רבים כגון Queritrin ו- Isoqueritrin, הפועלים לסילוק כל תוצרי הלוואי הנוצרים כתוצאה מסטרס חמצוני ועל ידי כך מאיטים את קצב ההזדקנות ופועלים כ- אנטי אייג'ינג טבעי.
  • 'כואב אבל פחות' בנוסף לאנתוציאנין מכילים גם ביופלבונים העוזרים בהפגת כאב ומניעה של דלקות מפרקים וכן מסייעים בהקלה ובמניעה של מיגרנות ומהווים מעין חיקוי 'טבעי' של אספירין. לספורטאים שבינינו, מיץ דובדבנים מרוכז מסייע בשיכוך כאבים לאחר אימון. מחקרים הראו שהאנטיאוקסידנטים המצויים בדובדבנים מגנים מפני רדיקלים חופשיים הנוצרים בעקבות פעילות גופנית נמרצת, דבר העלול לגרום לכאבים ולדלקות.
  • 'דובדבן ולמיטה' מעבר ליתרונות הדובדבנים כמקור עשיר באנטיאוקסידנטים, הדובדבנים הם המקור הטבעי היחיד להורמון המלטונין האחראי לרגולציה של השעון הפנימי ומעגלי שינה-עוררות בגוף. אכילת דובדבנים מעלה את כמות המלטונין בזרם הדם ועל ידי כך יכולה לשפר את איכות השינה.

 

הערה – חשוב לזכור כי יש זני דובדבנים שעשירים מאוד בסוכר ולכן לסוכרתיים מומלץ להגביל כמות צריכתם.

print

השארת תגובה