הנה לכם הסצנריו הבא, הוא יכול לקרות בכל בית ישראלי טיפוסי ושפוי. זוג צעירים וחמודים באים להודיע להורים כי החליטו להתחתן, 20 שניות אחרי הנשיקות וההתרגשות, אבא מתחיל לחשב כמה זה יעלה לו ואמא מתחילה לחשב כמה קילו היא צריכה להרזות. מאותו הרגע הדיאטה של אמא תהפוך לעניין מרכזי בהכנות לחתונה ויש להניח שגם תוסיף הוצאה כספית נוספת להוצאות החתונה בשל ביקורים אצל דיאטנית מוסמכת.

אז מה קורה פה בעצם, כאילו מה? הקילוגרמים המיותרים של אמא לא ממש הציקו לה עד ההכרזה על החתונה? האם ההזמנה לחתונה מחייבת אמא חטובה ורזה? או שמא הרב לא יסכים להשיא את הזוג הצעיר אם תעמוד אמא שמנה מתחת לחופה?

אין טעם לסמן את התשובה הנכונה, כי אין תשובה כזו, יש רק תשובה אחת – "המה יגידו", וכמובן שחודשים לאחר החתונה השמלה בארון תהא עדות לדרך הייסורים שעברה אמא עד לחתונה, ושהוכיחה לעוד אמא שאי אפשר לרזות בשביל אחרים מרזים רק בשביל עצמנו. הו,הו, זה כבר להסתכל על כל עניין ההרזיה במשקפיים אחרים, משקפי המודעות. אז מהי מודעות וכיצד היא מהווה מרכיב בתהליך ההרזיה?

מודעות היא פיתוח השיח הפנימי שלנו אשר יוביל לשינוי בכל עניין ונושא אשר נרצה בו, מודעות היא התבוננות פנימית – הדרך שלך להבין את מה שמניע אותך ביום יום, להבין אלו כוחות פועלים עליך ולמה. מודעות היא התשובה הפשוטה לשאלה המורכבת – מה קורה לי?

בכל מה שקשור להרזייה דרך אכילה מודעת, יש לשים את הדגש לשאלה מרכזית אשר תנחה ותוביל את השיח הפנימי הנדרש לתהליך ההרזיה, השאלה תהיה למה אני רוצה לרזות?

השאלה הפשוטה הזו – למה אני רוצה לרזות? תפתח פתח לדיאלוג עם עצמך, האם אני רוצה לרזות כי זה מה שאני רוצה באמת או כי זה מה שהאחרים מצפים ממני, שאלות אלו יהוו נקודת מוצא לתהליך ההרזייה מתוך מודעות, ביסודן של השאלות הללו מונחת הקבלה העצמית על בסיס האמונות שלנו אשר יוצרות את המחשבות שלנו. לדוגמא: אם אני חושב ש"שמן זה מכוער" גם אם ארזה 20 קילו לא ארגיש יפה, מה גם שהירידה במשקל לא תחזיק מעמד, למה? כי ההרזיה נעשתה לא מהסיבות הנכונות, ובאמצע הלילה כשתעמוד מול הגלידה והשוקולד האמונה כי "שמן הוא מכוער" לא תמנע ממך לאכול גם גלידה וגם שוקולד כי תמיד אפשר להתחיל מחר שוב דיאטה. לעומת זאת, אם האמונה שלך תהיה כי "שמן זה לא בריא" כי אז מול הגלידה והשוקולד, באמצע הלילה, יתפתח בך שיח פנימי של מה קורה לי? ומה אני עושה לעצמי ותתקיים פה הקשבה לגוף ולנפש, ההקשבה הזו היא המודעות. יתרה מזו, גם אם תחליט לאכול באותו הרגע גלידה או שוקולד, יש להניח שאלו יהיו במינונים נורמלים כיוון שהבחירה שלך לאכול אותם נובעת מתוך מודעות למה שאתה עושה שפירושה שליטה במצב.

הנה כי כן, תהליך של הרזייה עשוי להשיג את מטרתו כאשר הוא מתחיל בשאלה האמיתית למה אני רוצה לרזות? התשובה לשאלה זו אצל כל אחד תהא שונה אבל אצל כולם תוביל לתובנה משמעותית, כי ההרזייה היא רק הדרך לאורח חיים שיש בו מודעות לאיכות חיים.

print

השארת תגובה