רגע לפני שנכנסים לשוונג כדאי לשנן כמה הנחיות כלליות

  1. נכון שאנחנו בעד יותר שומן מבעבר, אבל גם עם גבינות 5% שומן יוצאים מאפים ועוגות מדהימות
  2. ממתיקים מלאכותיים: אאוט
  3. בשעות שלפני ערב החג אכלו ארוחות קטנות ומסודרות והמעיטו במוצרי חלב
  4. הקפידו על סדר ארוחה נכון בכדי להגיע לשובע מוקדם. שתיה, ירקות, חלבונים (גבינות/ביצים/דגים), פחמימות, מאפים ועוגות
  5. השקיעו בסלטים ובתבשילי הירקות בארוחת החג ותיצרו אלטרנטיבה בריאה וטעימה לפחמימות ולמאפים המוגשים לשולחן: צלחת אנטיפסטי חגיגי תעשה את העבודה וגם מרק יוגורט מרענן וחגיגי שלנו
  6. אפשר בהחלט לוותר על הבסיס הבצקי בפשטידות או לחילופין להשתמש בפילו עם תרסיס שמן זית/קנולה/טעם חמאה. 2.5 קק"ל לריסוס
  7. העוגה – העדיפו 'אפויה' על פני גבינה פירורים וניתן בהחלט לוותר על הבסיס הבצקי ולהפחית כשליש מכמות הסוכר, מבלי לפגוע בטעם…. כדוגמת עוגת הגבינה האפויה שלנו. אפשר גם לגוון בקינוח אישי בכוס עם שכבת סלט פירות צבעוני, שכבת יוגורט, ורוטב פירות יער או סילאן מעל.
  8. איכלו רק מה שאתם באמת אוהבים! מלאו צלחת אחת, והימנעו ממילוי חוזר
  9. מארחים? תשקיעו בעיצוב שולחן החג. האסטטיקה חשובה ולעיתים מפצה על תפריט פחות עשיר בשומן…:)
  10. איכלו כמו הצרפתים: צלחת גדולה, מנה קטנה (+ עיטור)

חג שמח:)

print

השארת תגובה