להיות אישה זה תפקיד נערץ ומשימה עם שליחות והמון סיפוק, אך בדרך נדרשת המון הקרבה עצמית. להלן טיפים נבחרים להתנהלות תזונתית נבונה בתוך היומיום העמוס פלוס שכולל ג'ינגול בין קריירה, אימהות, זוגיות, חברות והגשמה עצמית:

  • בטירוף של היומיום, אין מצב לבישולים מורכבים מדי יום… בדיוק לשם כך המציאו את הפריזר. מומלץ לבשל (בעיקר חלבונים וירקות) בסוף השבוע ולהקפיא. במהלך השבוע ניתן להסתפק בהכנת תוספת הפחמימה בלבד (בורגול, קינואה, פסטה מחיטה מלאה וכד)
  • חלבונים זמינים – הכי קל לחטוף פחמימות כל היום… כדי לשמור על תזונה מאוזנת, יש לארגן חלבונים מראש. לדוגמא, מומלץ לבשל ביצים קשות לשלושה ימים ולאחסנם במקרר לטובת כריכים או כתוספת לסלטים. בנוסף מומלץ להצטייד ביוגורטים עשירים בחלבון המהווים ארוחה מאוזנת ובקופסאות טונה במזווה.
  • נצלו את הכנת הכריך לבית הספר להכנת כריך בריא גם עבורכן ואל תצאו בבוקר בלי אוכל מהבית… הפיתוי לקחת מאפה ליד הקפה לא יפסח עליכן במקרה הזה…
  • גם אם אתן בדרכים או בחוץ ללא גישה למיקרו, תוכלו בהחלט להפוך את סדר הארוחות ולאכול את הארוחה החמה בערב (יש לא מעט מדינות בהן זוהי תרבות אכילה).
  • שלבו פירות וירקות טריים בתפריט היומי. זה נשמע קלישאתי אבל הזמינות שלהם מגבירה את צריכתם ומקלה רבות על שילובם בתפריט היומי של כל בני הבית. מומלץ לשטוף, לחתוך ולשמור בקופסא אטומה. תוכלו לקחת הקופסא ולנשנש בין הארוחות או לחילופין לתבל ולאכול כסלט לפני הארוחה.
  • חשוב שלא ליצור מרווחים גדולים מדי בין הארוחות בכדי למנוע רעב גדול והתנפלות על 'כל הבא ליד'. צאו מצוידות בפירות טריים, פירות יבשים (במידה), ירקות וחטיף אנרגיה מהבית והשתדלו לאכול כל שלוש שעות. במידה ולא מתאפשר, איכלו 3 ארוחות מלאות ומסודרות ביום.
  • נשים רבות סובלות ממחסור בברזל עקב המחזור החודשי והעובדה כי לא אוכלות מספיק בשר. על כן חשוב לצרוך מזונות עשירים בברזל כדוגמת עדשים, שקדים טבעיים, טונה ודגים.
  • על מנת לשמור על מראה העור, השיער והציפורניים, חשוב לשלב שומנים בריאים בתפריט היומי כדוגמת שמן זית, אבוקדו, טחינה ושקדים וכן חלבונים איכותיים והמון מינרלים.

 

לסיכום, כמה שלא נשתדל ונקפיד, זה אף פעם לא יהיה מושלם… חשוב לזכור שבין שחור ללבן יש 50 גוונים של אפור וכל מה שתבחרי לאמץ יעשה לך רק טוב…

print

השארת תגובה