אימון הכושר נכנס למים, וזו ההזדמנות להיחשף לעולם חדש של פעילות גופנית. האימון בבריכה משפר כושר אירובי, מחזק שרירים וקואורדינציה, ומגביר את ההוצאה הקלורית. ים של אפשרויות לעשות כושר

פעילות גופנית סדירה, היא חיונית עבור כל אחד מאיתנו ברמה הבריאותית והחווייתית.

ברמה הבריאותית היא מונעת תחלואה (מחלות לב, יתר לחץ דם, סוכרת, עודף שומנים בדם,בריאות העצם וכדומה), וברמת החוויה התחושתית היא מספקת לנו דימוי גוף חיובי, חיטוב ועיצוב, אנרגטיות, מצב רוח, רוגע ועוד.

אצל מרבית האנשים ביצוע פעילות גופנית היא הדרך להשגת המטרה, אך מה לעשות שלעיתים הדרך קצת קשה?

זה לא נדיר לראות אנשים שנשבעו עשרות פעמים (בדרך כלל אחרי ארוחת שחיתות, או כשהבגד משנה שעברה כבר לא נסגר), אך הם מבטיחים לעצמם ממחר להתחיל להתאמן או לעשות דיאטה.

אחת הסיבות העיקריות לרתיעה היא העדר הנאה והכוונה בעת ביצוע הפעילות הגופנית. תוכנית שלא הותאמה באופן אישי למסגרת הזמן של המתאמן, או ליכולתו האישית, במרבית המקרים דינה להיכשל והיא לא תניב את התוצאות המיוחלות.

ככל שבוצעו יותר ניסיונות כושלים להיכנס למסגרת ספורטיבית, הסיכוי להתחיל פעם נוספת יורד. אז כשאתה מחליט (שוב) להתחיל בפעילות והפעם אתה גם רוצה להתמיד, חשוב שהפעילות תהיה הדרגתית, מהנה אך מאתגרת, כזו שתוכל לענות על מטרות האימון שלך.

פתרון אפשרי הוא אימון במים. פעילות גופנית שמאפשרת שיפור הכושר האירובי, חוזק השרירים והקואורדינציה, ומגבירה מאוד את ההוצאה הקלורית, וכל זה ללא הזעה ועם הרבה הנאה וסיפוק.

יתרונות הפעילות הגופנית במים נובעים ישירות מהתכונות הייחודיות של המים: למים צפיפות גבוהה (פי 1000 מאויר!) ולכן הם מייצרים התנגדות גבוהה, המקשה על ההתקדמות במים ומאלצת השקעת אנרגיה.

אנשים בעלי משקל יתר המתקשים לשאת את משקלם לאורך זמן על מסילה, או אלה הסובלים מבעיות מפרקים עשויים ליהנות מכוח העילוי (ציפה) של המים בעת ביצוע הפעילות, ולבצע מאמץ בקלות רבה יותר בהשוואה לזה המבוצע ביבשה וכתוצאה מכך לרזות מהר יותר.

בנוסף, הפעילות במים מסייעת לתחושת רפיון ונינוחות כללית וכן לתרגול טוב של מערכת הנשימה, ולכן מומלצת לאנשים הסובלים מטונוס שריר מוגבר וכן לסובלים מאסתמה.

פעילות גופנית במים, אפקטיבית ביותר גם עבור אלו המבצעים פעילות באופן קבוע בחדר הכושר ובסטודיו, שכן שילוב השחייה במערך האימונים הכולל יביא להפעלת קבוצות שרירים נוספות שלא מקבלות התייחסות מספקת באימון הרגיל, יפחית מהעומסים על מפרקי הגוף (במיוחד פלג גוף תחתון) ויביא לגיוון משמעותי באימון.

לאנשים המבצעים פעילות כמעט יומיומית (אם במטרה לרדת במשקל או אם באופן מקצועי) מומלץ לשלב פעילות בבריכה כ"אימון התאוששות" במטרה לשמר את ההוצאה האנרגטית, אך יחד עם זאת לאפשר למערכות הגוף לשקם את עצמן ממערך האימונים הכולל. כך למעשה, ניתן יהיה להפחית את השחיקה המנטלית או הגופנית ולהבטיח המשך אימון אפקטיבי ובטוח לאורך זמן רב.

print

השארת תגובה